Anna Zorilă – autor și critic de teatru.
Aveam o replică în spectacolul „Actrițele”: „Menirea actorului este să-l consoleze pe spectator. Noi suntem un fel de preotese care oficiază, pe scenă, ceremonii de binefacere.”
Nu știu în ce măsură reușesc să fac asta, dar ce poate fi mai frumos decât să respiri și să vibrezi împreună cu spectatorul, să împărtășești cu el povestea, emoția și magia?
Monica Sfetcu – Actriță a Teatrului Dramatic „Elvira Godeanu”
Este coordonatoarea secției de teatru din cadrul Universității Adam Mickiewicz, unde predă și organizează ateliere și cursuri cu minorități și tineri defavorizați. A susținut workshopuri în Ucraina, Iran, Statele Unite, Marea Britanie, Franța, Grecia, Rusia și Polonia. A fost curatoare în cadrul Festivalului de Teatru Maski și în cadrul Festivalului în aer liber din Poznan. În 2008 a primit medalia „Gloria Artis” din partea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național din Polonia.
În societatea zilelor noastre, femeia artist devine tot mai prezentă și vizibilă publicului. Dar în domeniul scenografiei, colegii colaboratori sunt preponderent bărbați. Astfel, pentru a materializa conceptul scenografic, este esențial să dai dovadă de profesionalism, cunoștințe tehnice temeinice, o eficientă comunicare cu întreg departamentul de producție, o bună organizare, dar și de umanitate. Pentru că, indiferent de poziția avută, artist sau nu, toți suntem sensibili sub masca pe care o afișăm.
Irina Chirilă – scenograf decor și costume
Și-atunci, inevitabil, femeile-artist pornesc pe acest drum riscant cu un sentiment de inadecvare. Acel sentiment de inadecvare care te face să sondezi în propria identitate, să te descoperi și să realizezi că vulnerabilitățile se pot transforma în putere, dacă găsești curajul să le materializezi în creație. A fi femeie-artist e un dar și un privilegiu.
Alexandra Felseghi – dramaturg
Încă din perioada când era angajată a Televiziunii Române, a semnat decorurile, dar mai ales costumele unor spectacole importante pe scenele teatrelor din București și din țară. Fiecare etapă a activității sale a fost legată de numele unui regizor, dintre cei mai importanți ai momentului. Colaborarea cu regizori din prima linie a teatrului românesc a continuat și după revoluție, mai ales în domeniul costumului unde „marca Levintza” a fost o garanție de succes. L-a acompaniat pe Andrei Șerban la realizarea spectacolelor „Trilogia antică”, „Livada cu vișini”, „Noaptea regilor”, apoi pe Mihai Măniuțiu realizând senzaționalele costume din „Richard al III-lea” de la Teatrul Odeon, dar și dintr-un lung șir de alte spectacole ale reputatului regizor. A format cu Cătălina Buzoianu un cuplu creativ de referință, semnând costumele pentru „Patul lui Procust” (Bulandra).
Urmărind drumul afirmării și succesul acestei mari creatoare se poate observa că, încă de la începutul carierei sale, Doina Levintza s-a remarcat nu numai prin talentul viguros, inepuizabil în privința capacității de a imagina, iscoditor în căutarea unor forme noi sau a valențelor ascunse ale materialului folosit, dar și a uriașei puteri de muncă. Conceperea, pe de o parte, dar mai ales execuția adeseori „propria manu” au dat împreună marca stilului Levintza, recognoscibil de la distanță în peisajul artelor decorative, scenografie sau modă.
Caut să exprim ceea ce simt, gândesc și imaginez în legătură cu un text, operă, propunere teatrală …Să fiu cât mai sinceră și exactă în exprimare, să creez la rândul meu stări, emoții și gânduri prin ceea ce fac. Eu văd cuvintele, frazele; o frază este deja un „spectacol” pentru mine. Când mi se vorbește sau când citesc, imaginile curg în mine ca pe un ecran de cinema, în zeci de diapozitive. Încerc apoi sa fixez aceste imagini, să le transpun și să le dăruiesc. “Vă dau bucurie curată!”, aceste cuvinte ale lui Constantin Brâncuși au devenit, încă de la începutul drumului, un crez pentru munca mea în teatru.
Carmencita Brojboiu – scenografă